
Teamleider Hulpverlening (32-36 uur) (m/v/x)
- Amsterdam, Nederland
- Hulpverlening / Hulplijn
Functieomschrijving

Wat krijg je?
Arbeidsovereenkomst voor een jaar van 32-36 uur, met intentie tot verlenging
Salaris conform cao GGZ schaal 60: €4.315,- tot €5.604,- o.b.v. 36 uur afhankelijk van relevante werkervaring en opleiding
Bereikbaarheidsdiensten volgens een rooster (hiervoor ontvang je een toeslag)
Eindejaarsuitkering (8,33%) en vakantiegeld (8%)
100% vergoeding van je reiskosten wanneer je met het OV reist en/of een reiskostenvergoeding van €0,23 per km woonwerk wanneer je met de auto komt.
Opleidings- en trainingsmogelijkheden
201 vakantie uren per jaar bij een fulltime dienstverband
Pensioenregeling bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn (PFZW)

Onze wensen
Een Warm Hart en Koel hoofd
Hbo+ opleiding richting psychologie, pedagogiek, verpleegkunde, social work e.d.
Kennis van en ervaring met hulpverleningsprocessen, bedrijfskundig en hrm-instrumentarium.
Affiniteit met data gedreven werken en bereidheid hierin verder te ontwikkelen.
Minimaal twee jaar ervaring met leiding geven.
Kennis van en ervaring met het begeleiden van (interne) veranderingsprocessen, projectmanagement en het tot stand brengen en onderhouden van samenwerking met externe partijen.
Actuele kennis van de sociale kaart, de doelgroep en de organisatie van de GGZ-sector (op hoofdlijnen) is een pre.
Vereisten
Hoe ziet je agenda er uit?

Wie zijn wij?
113 Zelfmoordpreventie streeft naar een land waarin niemand eenzaam en radeloos sterft door zelfdoding. Uit onderzoek weten we dat mensen vaak niet dood willen, maar geen andere uitweg meer zien. 113 is in 2009 opgericht om wel een andere uitweg te bieden door het onderwerp bespreekbaar te maken. 113 heeft een hulplijn; mensen met suïcidale gedachten kunnen dag en nacht anoniem bellen of chatten. Als nationale organisatie voor suïcidepreventie onderzoekt, ontwikkelt en implementeert 113, samen met vele andere organisaties, interventies en campagnes om het aantal zelfdodingen in Nederland omlaag te krijgen.
Werken op kantoor bij 113 betekent...
Fijne Amsterdamse werkplek waar veel wordt gelachen
Samen potje tafeltennissen, sjoelbakken of lunchen in het 113 café
Samenwerken in team van betrokken collega’s die elkaar écht zien
Aandacht voor persoonlijke veiligheid en gezondheid
Open cultuur gericht op vrijheid en zelfredzaamheid
Elke dag vers fruit

De functie en afdeling
Als Teamleider geef je tactisch en operationeel leiding aan een team van hulpverleners en online therapeuten binnen de afdeling Hulpverlening. Samen met drie collega-Teamleiders stuur je dagelijks een grote groep (160–190) betrokken collega’s aan. Je hebt een eigen team waarvoor je verantwoordelijk bent en begeleidt medewerkers in hun professionele ontwikkeling en werknemer schap gericht op duurzame inzetbaarheid. Je weet het beste uit mensen te halen en biedt ondersteuning bij complexe casuïstiek.
Je draagt actief bij aan het waarborgen en bewaken van de continuïteit, kwaliteit en bereikbaarheid van de hulpverlening, met aandacht voor werkprocessen, verandervraagstukken en het welzijn van de hulpverleners. Dit doe je in nauwe samenwerking met vier senior-psychologen. De afdeling wordt aangestuurd via duaal management: de Manager Hulpverlening (klinisch psycholoog) en een Manager Bedrijfsvoering Hulpverlening.
Daarnaast:
Ontwikkel en implementeer je beleid en optimaliseer je (zorg)processen.
Leid je verbeterprojecten: van projectplan tot uitvoering.
Lever je een actieve bijdrage aan het jaarplan en de vertaling van de strategie.
Stuur je data-gedreven aan, in samenwerking met capaciteitscoördinator en datamanager.
Ben je periodiek achterwacht (24 uurs diensten) en ondersteun je collega’s bij complexe hulpvragen.
Wat neem je mee?
Je hebt een scherp oog voor medewerkers en processen. Je weet hoe je een team motiveert, enthousiasmeert en hoe je hulpverleners helpt groeien in hun vak. Je bent duidelijk wanneer dat nodig is, maar doet dat met betrokkenheid en oog voor de relatie. Je zoekt actief de samenwerking op, stemt gemakkelijk af met anderen en weet mensen op natuurlijke wijze mee te nemen in veranderingen.
In een dynamische omgeving houd jij het overzicht en blijf je koersvast. Je denkt analytisch, schakelt snel en weet ideeën om te zetten in concrete resultaten. Met overtuiging breng je structuur en richting, zonder de menselijke kant uit het oog te verliezen. Je draagt met energie en toewijding bij aan de missie van 113!
Hoe ziet onze sollicitatieprocedure eruit?









Enthousiast geworden?
Dan komen we graag met je in contact! Je kunt je CV en motivatie uploaden via de button hieronder. Reageren kan tot en met vrijdag 15 augustus.
Heb je nog vragen?
Dan kan je contact opnemen met Teamleider Anja Bakker (a.bakker@113.nl), zij is beschikbaar t/m vrijdag 25 juli. Daarna met Teamleider Sanne Blommestijn (s.blommestijn@113.nl). Beiden zijn ook bereikbaar via het algemene telefoonnummer 020-3113 883.
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Neem dan vooral contact op met onze recruiter Michelle (recruitment@113.nl).
We geloven in de kracht van een inclusieve organisatiecultuur en vinden het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn. Of het nu gaat om leeftijd, geslacht, geloof, seksuele geaardheid, culturele achtergrond of opleiding: iedereen is welkom!
Bij indiensttreding lever je binnen twee maanden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan.
Michelle
Corporate Recruiter

recruitment@113.nl
020-240 74 16
- Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!