
Programmaleider Samen Minder Suïcide (32 uur per week) (m/v/x)
- Amsterdam, Nederland
- Programma Landelijke Agenda Suïcidepreventie
Functieomschrijving

Wat krijg je?
Een overeenkomst van een jaar voor 32 uur per week, met uitzicht op verlenging.
Salaris volgens cao GGZ schaal 65: € 5.027 - € 6.569 op basis van 36 uur (fulltime), afhankelijk van relevante werkervaring. Per 1 december 2025 is een loonsverhoging van 2,25% van toepassing.
Eindejaarsuitkering (8,33%) en vakantiegeld (8,33%).
Balansregeling van € 1.000,- bruto (naar rato) per jaar: keuze tussen uitbetaling /inzet voor scholing naar keuze/of extra verlofuren.
100% vergoeding van je reiskosten wanneer je met het OV reist en/of een reiskostenvergoeding van € 0,23 per km woonwerk wanneer je met de auto komt.
201 vakantie uren per jaar bij een fulltime dienstverband.
Voor je persoonlijke ontwikkeling kun je een opleiding of training volgen.
Pensioenregeling bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn (PFZW).
De mogelijkheid om hybride te werken.

Onze wensen
Je hebt een wo-werk- en denkniveau.
Je hebt ruime ervaring met het leiden van complexe programma’s: je weet wat ervoor nodig is om gezamenlijke doelen te realiseren en bent resultaatgericht.
Je weet netwerksamenwerking op het snijvlak van bestuur, beleid en uitvoering op te zetten en te onderhouden.
Met een natuurlijk gevoel voor bestuurlijke verhoudingen weet je strategie en koers uit te zetten en ben je in staat draagvlak te creëren;
Je hebt ervaring met het aansturen van professionals.
Aantoonbare kennis van en ervaring met de ggz, het sociaal domein of publieke gezondheid.
Vereisten
Hoe ziet je agenda eruit?

Wie zijn wij?
113 Zelfmoordpreventie streeft naar een land waarin niemand eenzaam en radeloos sterft door zelfdoding. Uit onderzoek weten we dat mensen vaak niet dood willen, maar geen andere uitweg meer zien. 113 is in 2009 opgericht om wel een andere uitweg te bieden door het onderwerp bespreekbaar te maken. 113 heeft een hulplijn; mensen met suïcidale gedachten kunnen dag en nacht anoniem bellen of chatten. Als nationale organisatie voor suïcidepreventie onderzoekt, ontwikkelt en implementeert 113, samen met vele andere organisaties, interventies en campagnes om het aantal zelfdodingen in Nederland omlaag te krijgen.
In de 16 jaar dat onze organisatie bestaat, hebben we taboes rondom zelfdoding helpen verminderen en zowel de zorgsector als overheidsinstanties, gemeentes, scholen, families, naasten en uiteraard de hulpvragers hierover geïnformeerd en ondersteund. We zijn trots op wat we hebben bereikt in ons relatief korte bestaan, maar we zijn er nog niet.
Binnen het programma Landelijke Agenda Suicidepreventie 2021-2025 werken wij met alle gebieden van de samenleving samen om suïcidepreventie vorm te geven. In 2026 starten we een hernieuwde koers met de vierde Landelijke Agenda, zie deze link voor meer informatie over het programma.
Wil jij bijdragen aan een land waarin niemand eenzaam en radeloos sterft door zelfdoding? Heb je ervaring met het leiden van complexe programma's en netwerksamenwerking met verschillende organisaties? Iemand die rust bewaart, overzicht behoudt en overstijgend denkt en handelt tussen de verschillende lijnen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
Als Programmaleider ben je verantwoordelijk voor de aansturing van de Landelijke Agenda van 113. Je werkt nauw samen met de Programmamanager en de andere programmaleiders van de Landelijke Agenda en de Academy van 113. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het team en fungeer je als eerste aanspreekpunt voor zowel je collega’s als onze samenwerkingspartners. Je geeft leiding aan 13 Projectleiders, 5 Projectondersteuners en 1 Programmasecretaris en stimuleert het functioneren en de ontwikkeling van je medewerkers.
Samen met collega’s ontwikkel je beleid voor de diverse programmalijnen en bewaak je de voortgang en resultaten. Je stuurt er met de Projectleiders op aan dat de projecten op tijd, binnen budget en volgens de kwaliteitsafspraken worden uitgevoerd. Daarbij werk je veel samen met de afdelingen Financiën en Inkoop. Je bent verantwoordelijk voor het rapportageproces: je zorgt ervoor dat de Programmamanager, de stuurgroep en de subsidieverstrekker de juiste informatie krijgen over voortgang, kansen, risico’s en knelpunten.
Suïcides voorkomen we alleen samen. Je onderhoudt contact met externe samenwerkingspartners en diverse stakeholders, die zowel onderdeel van het programma vormen als partners die bij (willen) dragen aan suïcidepreventie.
Kortom, een veelzijdige functie waarin je, samen met je team en partners, werkt aan landelijke impact op het gebied van suïcidepreventie.
Jouw ontwikkeling staat voorop
Als organisatie vinden wij het belangrijk dat jij je wilt en kunt blijven ontwikkelen. Daar bieden we je veel mogelijkheden voor. Door samenwerking in projecten met andere afdelingen van 113 (Onderzoek, MarCom, Academy), met externe partijen en door het trainen en opleiden van zorgprofessionals in suïcidepreventie.
Werken op kantoor bij 113 betekent...
fijne Amsterdamse werkplek waar veel wordt gelachen
samen potje tafeltennissen, sjoelbakken of lunchen in het 113 café
samenwerken in team van betrokken collega’s die elkaar écht zien
aandacht voor persoonlijke veiligheid en gezondheid
open cultuur gericht op vrijheid en zelfredzaamheid
elke dag vers fruit

Hoe ziet onze sollicitatieprocedure eruit?









Enthousiast geworden?
Dan komen wij graag met jou in contact! Jouw cv en motivatie kun je uploaden via onderstaande button. Reageren op deze vacature is mogelijk tot en met zondag 30 november 2025.
Vragen over de functie kun je stellen aan Vicky Verschoor (Programmamanager) via ons algemene (receptie) nummer 020 – 3113883.
Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan vooral contact op met onze recruiter Michelle Vos en stuur een mail naar recruitment@113.nl
We geloven in de kracht van een inclusieve organisatiecultuur, waar verschillen gevierd worden en iedereen zichzelf kan zijn. Of het nu gaat om leeftijd, gender, geloof, seksuele oriëntatie, culturele achtergrond, opleiding, neurodiversiteit, zichtbare of niet-zichtbare beperkingen, etc.: iedereen is welkom!
Voor het werken bij 113 is een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) vereist.
Afdeling
Recruitment

recruitment@113.nl
020-3113883
- Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!
