
Opleidingsadviseur Academy (32-36 uur m/v/x)
- Amsterdam, Nederland
- Academy
Functieomschrijving

Wat krijg je?
Een arbeidsovereenkomst voor een jaar van 32-36 uur per week (minder uren zijn bespreekbaar), met uitzicht op een vast contract.
Salaris conform cao GGZ schaal 55: € 3.798,- tot € 5.027,- op basis van 36 uur, afhankelijk van relevante werkervaring. Per 1 december 2025 is een loonsverhoging van 2,25% van toepassing.
Vakantiegeld (8,33%) en eindejaarsuitkering (8,33%).
100% vergoeding van je reiskosten wanneer je met het OV reist en/of een reiskostenvergoeding van € 0,23 per km woonwerk wanneer je met de auto komt.
Voor je persoonlijke ontwikkeling kun je een opleiding of training volgen.
Balansregeling van € 1.000,- bruto (naar rato) per jaar: keuze tussen uitbetaling /inzet voor scholing naar keuze/of extra verlofuren.
Pensioenregeling bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn (PFZW).
201 vakantie uren per jaar bij een fulltime dienstverband.
Een werkplek in Amsterdam die goed bereikbaar is met het OV. Wij werken 50% hybride, dinsdag is onze kantoordag.

Onze wensen
Je beschikt over hbo-niveau en hebt een relevante opleiding afgerond.
Je hebt ervaring in het adviseren van verschillende soorten klanten en organisaties, ook proactief. Je kunt snel aansluiten bij wat de klant nodig heeft.
Je kunt zelfstandig en accuraat een adviestraject afronden, ook administratief.
Je hebt ervaring in de trainings- en opleidingswereld en aantoonbare kennis van didactiek.
Je hebt ervaring met projectmatig werken en kunt goed schakelen met (externe) stakeholders.
Je hebt bij voorkeur kennis en/of ervaring met opleiden, trainen en/of preventie van psychosociale problematiek en het ontwikkelen van trainingsmateriaal.
Wat is verder nog belangrijk?
Je bent communicatief sterk, hebt inlevingsvermogen en overtuigingskracht.
Je hebt een ondernemende instelling en weet klantwensen goed te vertalen naar een passend advies.
Je werkt analytisch en nauwkeurig.
Je zoekt actief de samenwerking met collega’s van andere afdelingen binnen 113.
Vereisten
Hoe ziet je agenda eruit?

Wie zijn wij?
113 Zelfmoordpreventie streeft naar een land waarin niemand eenzaam en radeloos sterft door zelfdoding. Uit onderzoek weten we dat mensen vaak niet dood willen, maar geen andere uitweg meer zien. 113 is in 2009 opgericht om wel een andere uitweg te bieden door het onderwerp bespreekbaar te maken. 113 heeft een hulplijn; mensen met suïcidale gedachten kunnen dag en nacht anoniem bellen of chatten. Als nationale organisatie voor suïcidepreventie onderzoekt, ontwikkelt en implementeert 113, samen met vele andere organisaties, interventies en campagnes om het aantal zelfdodingen in Nederland omlaag te krijgen.
In de vijftien jaar dat onze organisatie bestaat, hebben we taboes rondom zelfdoding helpen verminderen en zowel de zorgsector als overheidsinstanties, gemeentes, scholen, families, naasten en uiteraard de hulpvragers hierover geïnformeerd en ondersteund. We zijn trots op wat we hebben bereikt in ons relatief korte bestaan, maar we zijn er nog niet. Onze Academy ontwikkelt en verspreidt trainingen voor hulpverleners en gatekeepers en gaat steeds meer over naar het opleiden en toerusten van trainers in organisaties die in de praktijk te maken hebben met suïcidaliteit bij klanten. Wij zijn op zoek naar een Opleidingsadviseur Academy die organisaties helpt met trainingen, advies en productontwikkeling. Wil jij met jouw kennis en drive écht verschil maken? Wil jij bijdragen aan een samenleving waarin mensen de juiste steun krijgen? Lees dan snel verder!
Werken op kantoor bij 113 betekent...
Fijne Amsterdamse werkplek waar veel wordt gelachen
Samen potje tafeltennissen, sjoelbakken of lunchen in het 113 café
Samenwerken in team van betrokken collega’s die elkaar écht zien
Aandacht voor persoonlijke veiligheid en gezondheid
Open cultuur gericht op vrijheid en zelfredzaamheid
Elke dag vers fruit
Wat ga je doen?
Als Opleidingsadviseur Academy werk je in een team van 7 collega’s. Samen zorgen jullie ervoor dat organisaties in heel Nederland sterker worden in het voorkomen van zelfdoding. Het opleiden van professionals die werken met mensen met suïcidale gedachten is een belangrijk onderdeel van ons werk.
Onze Academy ontwikkelt voorlichting, workshops en trainingen. Deze trainingen geven we samen met (externe) trainers. Ook adviseren we organisaties die hun eigen medewerkers willen opleiden.
Met je directe collega’s ben jij verantwoordelijk voor de acquisitie, advisering, ontwikkeling en (deels) uitvoering van ons opleidingsaanbod. Je geeft zelf geen trainingen, maar je bespreekt scholingsvragen met klanten en houdt contact met hen. Je brengt organisaties in kaart die baat kunnen hebben bij onze trainingen en neemt contact op. Daarna adviseer je de opdrachtgever en begeleid je hen stap voor stap naar een duurzame leeroplossing. Je zorgt voor maatwerk en helpt organisaties om dit goed in hun eigen werk te verankeren middels projecten en het ontwikkelen van trainingsmateriaal.
Daarnaast:
Je denkt mee over de ontwikkeling en verbetering van trainingen en lesmateriaal.
Je zorgt dat afspraken goed worden opgevolgd, van offerte tot evaluatie.
Je draagt onze missie actief uit en werkt samen met collega’s aan verbetering en professionalisering.
Jouw ontwikkeling staat voorop
Als organisatie vinden wij het belangrijk dat jij je wilt en kunt blijven ontwikkelen. Daar bieden we je veel mogelijkheden voor. Door samenwerking in projecten met andere afdelingen van 113 (Onderzoek, Landelijke Agenda, MarCom), met externe partijen en door het trainen en opleiden van zorgprofessionals in suïcidepreventie.

Hoe ziet onze sollicitatieprocedure eruit?









Enthousiast geworden?
Dan komen wij graag met jou in contact! Jouw cv en motivatie kun je uploaden via onderstaande button. Vragen over de functie kun je stellen aan Inger de Mooij, Programmaleider Samen Minder Suïcide, via telefoonnummer 06-44498512.
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Neem dan vooral contact op met onze recruiter: recruitment@113.nl. Wij werken niet met een sluitingsdatum voor deze vacature: je hoort snel van ons nadat je hebt gereageerd. De startdatum is zo snel mogelijk.
We geloven in de kracht van een inclusieve organisatiecultuur, waar verschillen gevierd worden en iedereen zichzelf kan zijn. Of het nu gaat om leeftijd, gender, geloof, seksuele oriëntatie, culturele achtergrond, opleiding, neurodiversiteit, zichtbare of niet-zichtbare beperkingen, etc.: iedereen is welkom!
Voor het werken bij 113 is een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) vereist.
Wij werven voor deze vacature zelf. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld, delen in je netwerk wel.
Afdeling
Recruitment

recruitment@113.nl
020-3113883
- Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!