
Controller voor 9 maanden (24 - 32 uur) (m/v/x)
- Amsterdam, Nederland
- Finance
Functieomschrijving

Wat krijg je?
Een tijdelijke arbeidsovereenkomst van 1 oktober 2025 tot 1 april 2026 voor 24-36 uur per week.
Salaris conform cao GGZ schaal 60: €4.315,- tot €5.604,- op basis van 36 uur, afhankelijk van het aantal jaren relevante werkervaring.
Vakantiegeld (8%) en eindejaarsuitkering (8,33%) en 100% vergoeding van ov-reiskosten of een vergoeding van €0,23 per km voor woon-werkverkeer.
201 vakantie uren per jaar bij een fulltime dienstverband.
Opleidings- en trainingsmogelijkheden.
Pensioenregeling bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn (PFZW).
Flexibiliteit in thuiswerken / op ons kantoor in Amsterdam - Zuidoost vlakbij station Holendrecht.
Wij werken hybride 50/50, dinsdag is onze kantoordag.

Wat is vereist?
Minimaal een Hbo-diploma in de financiële richting (Accountancy, Bedrijfseconomie, MER).
Minstens 5 jaar relevante werkervaring op het gebied van controlling en/of accountancy met (hiërarchisch en/of operationele) leidinggevende taken.
Je bent vaardig in en hebt affiniteit met financiële systemen (zoals Exact en inkoopsysteem) en rapportagetools (PowerBI).
Op basis van de ontwikkeling van jouw aandachts- en vakgebied en expertise ondersteun je proactief bij de ontwikkeling van de financiële strategie van 113 en bij de dagelijkse operationele werkzaamheden vanuit een hands-on mentaliteit.
Je initieert, ontwikkelt en implementeert een goede financiële infrastructuur in samenwerking met je collega’s.
Je staat tijdig klaar om financiële vraagstukken op te lossen en bent in staat met jouw kennis tot verbetervoorstellen en oplossingsmogelijkheden te komen die een toegevoegde waarde hebben.
Je kunt goed omgaan met druk en deadlines. Je staat open voor verandering en bent altijd op zoek naar vernieuwingen en verbetering in financiële rapportages en -processen.
Vereisten
Hoe ziet je agenda eruit?

Wie zijn wij?
113 Zelfmoordpreventie streeft naar een land waarin niemand eenzaam en radeloos sterft door zelfdoding. Uit onderzoek weten we dat mensen vaak niet dood willen, maar geen andere uitweg meer zien. 113 is in 2009 opgericht om wel een andere uitweg te bieden door het onderwerp bespreekbaar te maken. 113 heeft een hulplijn; mensen met suïcidale gedachten kunnen dag en nacht anoniem bellen of chatten. Als nationale organisatie voor suïcidepreventie onderzoekt, ontwikkelt en implementeert 113, samen met vele andere organisaties, interventies en campagnes om het aantal zelfdodingen in Nederland omlaag te krijgen.
In de 15 jaar dat onze organisatie bestaat, hebben we taboes rondom zelfdoding helpen verminderen en zowel de zorgsector als overheidsinstanties, gemeentes, scholen, families, naasten en uiteraard de hulpvragers hierover geïnformeerd en ondersteund. We zijn trots op wat we hebben bereikt in ons relatief korte bestaan, maar we zijn er nog niet.
We zijn op zoek naar een tijdelijke Controller. Iemand die ons team komt versterken tijdens het verlof van een collega, voor ongeveer 6 maanden. Hou jij van cijfers én samenwerken? En werk je graag in een betrokken en open team? Dan zijn wij op zoek naar jou! Bij ons kun je echt het verschil maken.
Wat ga je doen?
In de rol als Controller bij 113 houd je je bezig met de volgende werkzaamheden:
Je draagt zorg voor de afwikkeling van de jaarlijkse cyclus van begroting, subsidieaanvragen, opstellen jaarrekening en verantwoording aan het Ministerie van VWS. Je stelt begrotingen en planningen op en legt deze samen met de Manager Bedrijfsvoering voor aan de Raad van Bestuur. Je houdt rekening met de financiële, economische, fiscale en administratieve wet- en regelgeving, de wensen van het management en de inzet van de medewerker(s).
Stelt projectbudgetten op, begeleidt subsidieaanvragen en richt hiertoe specifieke financieel-administratieve processen en communicatie- en verantwoordingsprocessen in.
Je signaleert ontwikkelingen op gebied van controlling en adviseert proactief over de inrichting en tijdige bijstelling van de financieel administratieve processen in afstemming met de gebruikers. In deze rol kan het nodig zijn dat je deelneemt aan projecten of deze trekt.
Als Controller ondersteun en adviseer je de MT-leden bij het opstellen van hun (deel)begrotingen, bewaakt de samenhang, signaleert/bespreekt risico's en levert (financiële) rapportages aan over de uitputting van budgetten en behaalde resultaten. Daarnaast adviseer je het management over beheer en optimalisatie van de AO-IC-processen (kijkend naar de visie en missie van 113), de te hanteren KPI’s.
Je voert overleg met interne en externe partijen (o.a. de accountant), fungeert als aanspreekpunt voor het management en geeft leiding aan enkele medewerkers, zoals de projectcontroller/coördinator financiële administratie en 2 medewerkers van de financiële administratie.
De afdeling
Het team Finance bestaat uit 6 medewerkers: een Controller, Projectcontroller/Coördinator Financiële administratie, 2 Administratief Medewerkers Finance, een Inkoopadviseur (extern ingehuurd) en een Manager Bedrijfsvoering. Er heerst een informele collegiale sfeer. Het team adviseert bestuur, leidinggevenden, medewerkers en projectmanagers over bedrijfsvoering, exclusief human resources dat onder een ander afdeling valt. Iedereen heeft een rol in dit geheel en samen met jouw collega's zoek je naar manieren om de financiële werkprocessen zo goed en efficiënt mogelijk te laten verlopen. De Controller valt hiërarchisch onder de Manager Bedrijfsvoering.
Werken op kantoor bij 113 betekent...
Fijne Amsterdamse werkplek waar veel wordt gelachen
Samen potje tafeltennissen, sjoelbakken of lunchen in het 113 café
Samenwerken in team van betrokken collega’s die elkaar écht zien
Aandacht voor persoonlijke veiligheid en gezondheid
Open cultuur gericht op vrijheid en zelfredzaamheid
Elke dag vers fruit

Hoe ziet onze sollicitatieprocedure eruit?









Enthousiast geworden?
Wil je tijdelijk een belangrijke bijdrage leveren aan het werk van 113? Dan komen wij graag met jou in contact! Jouw cv en motivatie kun je uploaden via onderstaande button. Het kan zijn dat we je vragen om een assessment te doen als onderdeel van de sollicitatieprocedure. We laten dit op tijd aan je weten.
Wij werken niet met een sluitingsdatum voor deze vacature: je hoort snel van ons nadat je hebt gereageerd. De startdatum is bij voorkeur 1 oktober 2025.
Vragen over de functie kun je stellen aan Maarten Adelmeijer, Manager Bedrijfsvoering, m.adelmeijer@113.nl.
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Neem dan vooral contact op met onze recruiter: recruitment@113.nl
We geloven in de kracht van een inclusieve organisatiecultuur en vinden het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn. Of het nu gaat om leeftijd, geslacht, geloof, seksuele geaardheid, culturele achtergrond of opleiding: iedereen is welkom!
Voor het werken bij 113 is een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) vereist.
Afdeling
Recruitment

recruitment@113.nl
020-3113883
- Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!