Overslaan naar content

Projectleider Lokale netwerken suïcidepreventie (24-36 uur, m/v/x)

  • Amsterdam, Nederland
Programma Landelijke Agenda Suïcidepreventie

Functieomschrijving

Wat krijg je?
  • Arbeidsovereenkomst voor een jaar van 24-32 uur per week met uitzicht op verlenging.
  • Salaris volgens cao ggz schaal 65: € 4.785,- tot € 6.264,- op basis van 36 uur (fulltime), afhankelijk van relevante werkervaring en opleiding.
  • Eindejaarsuitkering (8,33%) en vakantiegeld (8%).
  • 100% vergoeding van ov-reiskosten.
  • 201 vakantie uren per jaar bij een fulltime dienstverband.
  • Opleidings- en trainingsmogelijkheden.
  • Pensioenregeling bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn (PFZW).
  • We werken hybride (50/50).

Onze wensen
  • Academisch niveau met minimaal 5 jaar relevante werkervaring als procesbegeleider van strategische verandertrajecten.
  • Je hebt ruime ervaring in samenwerkingsprojecten tussen lokale en regionale partijen in het publieke, sociaal domein.
  • Je hebt specifieke kennis van de gemeentelijke beleidscyclus en weet hoe deze kan worden beïnvloed.
  • Je beschikt over het talent om zaken snel van de grond te krijgen, processen te begeleiden. Daarbij schakel je flexibel tussen inhoudelijke kennis en begeleiden van het proces.
  • Je hebt kennis over suicidepreventie of in staat je dit snel eigen te maken.

Vereisten

Wat is verder nog belangrijk?

  • Je bent pro-actief, probleemoplossend en creatief. Je hebt goede communicatieve vaardigheden en kunt inspelen op conflicterende belangen.
  • Je weet strategische thema’s door te vertalen naar de praktijk en de verbinding of samenwerking op te zoeken.
  • Je bent alert op actualiteiten en trends, deelt (proactief) kennis en inzichten. Je vertaalt dit naar kansen voor het project en de Landelijke agenda.
  • Je bent in staat om de opbrengsten van jouw project inzichtelijk te maken.


Hoe ziet je agenda eruit?


Wie zijn wij?

113 Zelfmoordpreventie streeft naar een land waarin niemand eenzaam en radeloos sterft door zelfdoding. Uit onderzoek weten we dat mensen vaak niet dood willen, maar geen andere uitweg meer zien. 113 is in 2009 opgericht om wel een andere uitweg te bieden door het onderwerp bespreekbaar te maken. 113 heeft een hulplijn; mensen met suïcidale gedachten kunnen dag en nacht anoniem bellen of chatten. Als nationale organisatie voor suïcidepreventie onderzoekt, ontwikkelt en implementeert 113, samen met vele andere organisaties, interventies en campagnes om het aantal zelfdodingen in Nederland omlaag te krijgen.

In de 14 jaar dat onze organisatie bestaat, hebben we taboes rondom zelfdoding helpen verminderen en zowel de zorgsector als overheidsinstanties, gemeentes, scholen, families, naasten en uiteraard de hulpvragers hierover geïnformeerd en ondersteund. We zijn trots op wat we hebben bereikt in ons relatief korte bestaan, maar we zijn er nog niet.

Binnen het programma Landelijke Agenda Suicidepreventie 2021-2025 werken wij met alle gebieden van de samenleving samen om suïcidepreventie vorm te geven. Wij zoeken voor het onderdeel Lokale Netwerken Suicidepreventie een enthousiaste collega.

Heb jij kennis en ervaring over en van Gemeenten en krijg jij energie van werken in een politiek- bestuurlijke context? Wil jij Gemeenten en lokale partners adviseren hoe zij suïcide preventie kunnen opnemen in regulier beleid? Liggen jouw talenten in het op maat adviseren en de lokale netwerken verder uitbreiden? Dan zijn we op zoek naar jou!


Werken op kantoor bij 113 betekent...

  • fijne Amsterdamse werkplek waar veel wordt gelachen
  • samen potje tafeltennissen, sjoelbakken of lunchen in het 113 café
  • samenwerken in team van betrokken collega’s die elkaar écht zien
  • aandacht voor persoonlijke veiligheid en gezondheid
  • open cultuur gericht op vrijheid en zelfredzaamheid
  • elke dag vers fruit


Wat ga je doen?

We weten dat mensen met een doodswens veelal niet uit zichzelf hulp zoeken – 60% van de mensen die overlijdt door suïcide waren niet in beeld bij (basis) GGZ zorg. Daarom is het belangrijk dat professionals op sleutelposities, zoals bij het gemeenteloket, het sociaal wijkteam, de politie, de schuldhulpverlening, de welzijnsorganisaties, het onderwijs, de huisarts, het ziekenhuis of de geestelijke gezondheidszorg alert en vaardig zijn om suïcidaal gedrag te kunnen herkennen, te bespreken en te behandelen. Dat is de kern van het lokale netwerk: een breed vangnet bouwen in de samenleving. Door het Wetsvoorstel ‘integrale suïcide preventie’ wordt suïcide preventie een verplichting van Gemeenten en deze lokale partners.


  • Als projectleider van de lokale netwerken ben je verantwoordelijk voor het uitbreiden van een landelijke dekkend netwerk gericht op suïcidepreventie.
  • Je adviseert gemeenten ter voorbereiding en bij het implementeren van mogelijk nieuwe wetgeving op gebied van suicidepreventie.
  • Je legt contacten en agendeert en ondersteunt in het opzetten van een lokale aanpak.
  • Je deelt good practices en stimuleert een lerend netwerk van regio's. .
  • Intern draag je zorg voor het projectmanagement: jaarplanning voorbereiden, rapportages, communicatie, behalen en monitoren van mijlpalen en baten.
  • Je adviseert, ondersteunt en monitort verschillende Lokale actienetwerken binnen de Landelijke Agenda Suïcidepreventie 2021-2025.
  • Je werkt nauw samen met je collegae binnen de Landelijke Agenda en andere afdelingen binnen 113 om als één team te opereren.
  • Je organiseert landelijk overleg en bijeenkomsten voor uitwisseling en leren.


Jouw ontwikkeling staat voorop

Als organisatie vinden wij het belangrijk dat jij je wilt en kunt blijven ontwikkelen. Daar bieden we je veel mogelijkheden voor. Door samenwerking in projecten met andere afdelingen van 113 (Onderzoek, MarCom, Academy), met externe partijen en door het trainen en opleiden van zorgprofessionals in suïcidepreventie.




Hoe ziet onze sollicitatieprocedure eruit?



Enthousiast geworden?

Dan komen wij graag met jou in contact! Jouw cv en motivatie kun je uploaden via onderstaande button. De sollicitatiegesprekken worden gevoerd op het kantoor van 113 in Amsterdam.


Vragen over de functie kun je stellen aan Inger de Mooij, Programmaleider Samen Minder Suïcide, telefoon 06-44498512.


Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan vooral contact op met één van onze recruiters en stuur een mail naar recruitment@113.nl


We geloven in de kracht van een inclusieve organisatiecultuur en vinden het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn. Of het nu gaat om leeftijd, geslacht, geloof, seksuele geaardheid, culturele achtergrond of opleiding: iedereen is welkom!


Voor het werken bij 113 is een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) vereist.


Wij werven voor deze vacature zelf. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld, maar delen in je netwerk wel.




Afdeling
Recruitment

113

recruitment@113.nl
020-3113883
Hybride
  • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
€ 4.785 - € 6.264 per maand
Programma Landelijke Agenda Suïcidepreventie

of