Teamleider Hulpverlening (32-36 uur)

Functieomschrijving

Stichting 113 zelfmoordpreventie streeft het verminderen en voorkómen van suïcide na door het aanbieden van begeleiding en behandeling en door het vervullen van de expertrol via preventieprojecten, training en onderzoek op het gebied van suïcide.


De functie en werkinhoud

Als Teamleider ontvang je direct leiding van je manager en ga je, samen met een collega Teamleider, aan de slag op de afdeling hulpverlening. Hier werken zo`n 100 hulpverleners, vrijwilligers en stagiairs dagelijks aan de telefoon en achter de chat om de hulpvragen zo goed mogelijk te beantwoorden of om therapie te geven. Als Teamleider ondersteun jij deze groep medewerkers (FTE50), ben je in staat om beleid te ontwikkelen en te realiseren, het optimaliseren en organiseren van processen binnen en buiten de organisatie zoals een samenwerking met externe GGZ-partners. In jouw functie als Teamleider houd je toezicht op het functioneren van jouw medewerkers door functionerings- en ontwikkelgesprekken. Hierin houd je altijd oog voor de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers en de kwaliteit van het werk. Je durft je medewerkers aan te spreken en bent er toe in staat om ze ondersteuning te bieden bij ingewikkelde casuïstiek. Het aan- en bijsturen van activiteiten en processen binnen het team/de afdeling horen ook bij jouw takenpakket.

Daarnaast is de Teamleider verantwoordelijk voor het bewaken van de continuïteit in kwaliteit en bereikbaarheid van de hulpverlening. Je denkt mee over de vertaling en implementatie van de strategie en visie en vertaalt dit naar het jaarplan. Continu verbeteren staat bij jou hoog in het vaandel en je gaat hier projectmatig mee aan de slag.

De kwaliteit van de hulpverlening staat bij jou voorop. Je houdt je op de hoogte van mogelijkheden om (zorg)processen te optimaliseren. Dagelijks draag jij mede zorg voor de inrichting en kwaliteit van zorgprocessen en de hulpverlening. Je bent in staat om instrumenteel-technische (zorg)verbeteringsprojecten uit te kunnen voeren in een projectplan, treedt op als projectleider en bewaakt de voortgang en resultaten. Een veelzijdige functie waarbij geen dag hetzelfde is!

Functievereisten

Functie-eisen

  • Hbo+ opleiding richting psychologie, pedagogiek, verpleegkunde, social work e.d.
  • Kennis van en ervaring met hulpverleningsprocessen, bedrijfskundig en hrm-instrumentarium.
  • Ervaring met leiding geven binnen een maatschappelijk organisatie.
  • Kennis en ervaring met het begeleiden van (interne) veranderingsprocessen, projectmanagement en het tot stand brengen van samenwerking met externe partijen.
  • Actuele kennis van de sociale kaart, de doelgroep en de organisatie van de GGZ-sector (op hoofdlijnen).
  • Tact, geduld, inlevingsvermogen en overtuigingskracht bij het aansturen van medewerkers, het optreden als projectleider, bij het doen van voorstellen en begeleiden van veranderingen.

Dit bieden wij

  • Een arbeidsovereenkomst voor 12 maanden op basis van 32-36 uur per week met kans op verlenging.
  • Inschaling conform de cao GGZ schaal 60: € 3.538,- tot € 4.717,- bruto per maand (gebaseerd op een fulltime aanstelling = 36 uur).
  • Werktijden: dagdiensten en achterwachtdienst.
  • Een betrokken werkomgeving waar oog is voor elkaar.
  • Een employabilitybudget om jouw kennis en registraties up to date te houden.
  • Een eindejaarsuitkering (8.33%).
  • Een solide pensioenregeling bij PFZW.

Heb je vragen?
Je kunt contact opnemen met Menno Zwart. Teamleider (niet werkzaam op woensdag), via het algemene telefoonnummer 020-3113 883.