Salarisadministrateur (28-32 uur per week)

Functieomschrijving

Stichting 113 Zelfmoordpreventie is de nationale organisatie voor suïcidepreventie, met als missie een land waarin niemand eenzaam en radeloos zelfmoord pleegt. Jaarlijks kunnen suïcides voorkomen worden wanneer zelfmoord beter bespreekbaar is en de zorg moderner en menselijker wordt georganiseerd.


113 Zelfmoordpreventie is niet alleen een onafhankelijke uitvoerder van anonieme 7x24 uur telefonische-en online hulp en therapie, maar ook een aanjager van suïcidepreventie in de samenleving en in de (geestelijke) gezondheidszorg. Samen met onze partners zetten we innovatieve programma's op binnen en buiten de zorg, in gemeenschappen en in de media. Onze organisatie ontwikkelt en verspreidt trainingen voor hulpverleners en poortwachters. 113 is een bevlogen, slagvaardige organisatie met korte lijnen, die gebruik maakt van moderne vormen van hulpverlening en samenwerking. Wil jij bijdragen aan de missie van 113? Dan is deze functie misschien iets voor jou! We zoeken per direct een ervaren


Salarisadministrateur
(28-32 uur per week)


De functie
Als salarisadministrateur ben je samen met collega’s van de HR-administratie verantwoordelijk voor het gehele proces van de invoer tot de daadwerkelijke verloning voor gemiddeld 250 collega's : medewerkers in loondienst, stagiairs en vrijwilligers.

Jouw directe collega’s van Finance en HR zijn jouw sparringpartners. Maar je bent ook veel in contact met collega’s over de salarissen en eventuele bijzonderheden bij de verloning. Jij begrijpt als geen ander wat er op een loonstrook staat, hoe vakantiegeld wordt berekend, het verschil tussen bruto en netto weet jij haarfijn uit te leggen.
Je stelt de maandelijkse loonstroken, aangiften, loonheffingen, opgaven pensioenfondsen op en stemt af met o.a. onze pensioenverzekeraar en de Belastingdienst.

Je bent op de hoogte van wet- en regelgeving en ontwikkelingen op het gebied van salarisadministratie en kunt hierover adviseren.

Je beoordeelt kritisch onze processen en doet verbetervoorstellen. Als salarisadministrateur is het tijdig signaleren van knelpunten en doen van verbetervoorstellen wel aan jou besteed.

Tot slot verzorg je rapportages over loonkosten en andere personeelskosten en deel je vakinhoudelijke kennis met collega’s.


Wat vragen wij?

Je hebt ervaring opgedaan als salarisadministrateur of een vergelijkbare functie. Daar kunnen wij als team van nieuwe collega’s van profiteren.

Onze missie ‘samen minder suïcide’ wil je voor de volle 100% ondersteunen en indirect je bijdrage hieraan leveren.

Daarnaast vragen wij:

  • MBO-plus / HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 3 jaar ervaring als salarisadministrateur
  • Afgeronde PDL of vergelijkbare opleiding (VPS is een fijne bijkomstigheid)
  • Ervaring met / affiniteit met AFAS
  • Goed begrip van looncomponenten en het wijzigen hiervan
  • Onderhouden van de journaalpost salarissen
  • Opstellen (management)rapportages inzake salarisadministratie ook voor de externe accountantscontrole
  • Zelfstandig een salaris-jaarafsluiting kunnen verzorgen
  • Opstellen van loon- en pensioenaangiften
  • Theoretische en praktische kennis van de cao GGZ is een pré

Verder heb je een flexibele en praktische werkinstelling.

Functievereisten

De afdeling

Het team heeft een informele sfeer en bestaat uit acht medewerkers: een financial controller, vier administratief medewerkers finance, een inkoopadviseur en een manager bedrijfsvoering. Met Finance en de Salarisadministratie in één ruimte zijn de lijntjes kort en is er een fijne dynamiek. Iedereen heeft een rol in dit geheel en samen met jouw collega's zoek je naar manieren om de financiële werkprocessen zo goed en efficiënt mogelijk te laten verlopen. Op dit moment werken wij aan de implementatie van AFAS. Doel is om per 01-01-2023 live te gaan. De salarisadministrateur valt hiërarchisch onder de manager bedrijfsvoering.


Wat bieden wij?

  • Een prettige werkplek waar je veel vrijheid krijgt om mee te denken.
  • Een uitdagende functie in een dynamische omgeving, waar verandering meer en meer de norm in plaats van de uitzondering is. Jouw ideeën voor verbeteringen worden niet alleen op prijs gesteld; ze worden van je verwacht.
  • Een combinatie van advies en actief acteren in een organisatie die continu in beweging is en waar je een maatschappelijke bijdrage kan leveren.
  • Een contract voor 28-32 uur per week in eerste instantie voor een jaar, met mogelijkheid op verlenging.
  • Een salaris volgens de cao GGZ  schaal 45: € 2.600,- tot € 3.536,- bruto per maand op basis van 36 uur per week.
  • O.a. een eindejaarsuitkering (8,33%), een employabilitybudget om jouw kennis en registraties up to date te houden, aansluiting bij het pensioenfonds PFZW, een thuiswerk -en reiskostenvergoeding.
  • En een werkplek in Amsterdam die goed bereikbaar is met het OV. Wij werken hybride en verwachten dat je in de toekomst 1 à 2 dagen per week op kantoor gaat werken.


Solliciteren

Wil je jouw kennis en ervaring op het gebied van salarisadministratie inzetten bij een unieke organisatie in de zorg en werken in een maatschappelijk betrokken omgeving? Dan maken we graag kennis met je! Jouw cv en motivatie kun je uploaden via onderstaande button. De startdatum is zo spoedig mogelijk.


Voor meer informatie over de functie kun je via het secretariaat (tel. 020 – 311 38 83) een belafspraak maken met Hans van der Molen (Manager Bedrijfsvoering) of Eva de Groot (Manager HR & Organisatieontwikkeling). Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan vooral contact op met één van onze recruiters en stuur een mail naar recruitment@113.nl


Acquisitie op basis van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Oprechte interesse des te meer.