Overslaan naar content

Projectleider Suïcidepreventie Werkgevers en in de Schuldensector (28-32 uur per week, m/v/x)

    • Amsterdam, Nederland
  • Programma Landelijke Agenda Suïcidepreventie

Functieomschrijving

Wat krijg je?

  • Arbeidsovereenkomst voor een jaar van 28-32 uur per week met uitzicht op verlenging.

  • Salaris volgens cao ggz schaal 65: € 4.977,- tot € 6.504,- op basis van 36 uur (fulltime), afhankelijk van relevante werkervaring en opleiding.

  • Eindejaarsuitkering (8,33%) en vakantiegeld (8%).

  • 100% vergoeding van ov-reiskosten.

  • 201 vakantie uren per jaar bij een fulltime dienstverband.

  • Opleidings- en trainingsmogelijkheden.

  • Pensioenregeling bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn (PFZW).

  • We werken hybride (50/50).

Onze wensen

  • Academisch denk- en werk niveau.

  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen strategische samenwerkingsprojecten en begeleiden van verander- en implementatietrajecten.

  • Ruime ervaring in projectmanagement.

  • Ruime kennis, een netwerk en ervaring in het bestuurlijke en professionele werkveld rondom werkgevers en/of de schuldensector.

  • Je werkt systematisch. Daarbij schakel je flexibel tussen inhoudelijke kennis en begeleiden van het proces.

  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en hebt een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen. 

  • Je hebt kennis over suïcidepreventie of bent in staat je dit snel eigen te maken.

  • Je bent in staat issues op te lossen en risico’s te adresseren binnen de processen en structuren van de samenwerking

Vereisten

Hoe ziet je agenda eruit?


Wie zijn wij?

113 Zelfmoordpreventie streeft naar een land waarin niemand eenzaam en radeloos sterft door zelfdoding. Uit onderzoek weten we dat mensen vaak niet dood willen, maar geen andere uitweg meer zien. 113 is in 2009 opgericht om wel een andere uitweg te bieden door het onderwerp bespreekbaar te maken. 113 heeft een hulplijn; mensen met suïcidale gedachten kunnen dag en nacht anoniem bellen of chatten. Als nationale organisatie voor suïcidepreventie onderzoekt, ontwikkelt en implementeert 113, samen met vele andere organisaties, interventies en campagnes om het aantal zelfdodingen in Nederland omlaag te krijgen. 

In de vijftien jaar dat onze organisatie bestaat, hebben we taboes rondom zelfdoding helpen verminderen en zowel de zorgsector als overheidsinstanties, gemeentes, scholen, families, naasten en uiteraard de hulpvragers hierover geïnformeerd en ondersteund. We zijn trots op wat we hebben bereikt in ons relatief korte bestaan, maar we zijn er nog niet.

De functie

Binnen het programma Landelijke Agenda Suicidepreventie 2021-2025 werken wij met alle onderdelen van de samenleving samen om suïcidepreventie vorm te geven. Wij zoeken voor het project gericht op suïcidepreventie door werkgevers en de ondersteuning van de projectleider suïcidepreventie bij Schulden een enthousiaste collega.

Vanuit onderzoek weten we dat 60% van de suïcides plaatsvindt bij mensen die niet in zorg zijn. Daarom is er o.a. voor werkgevers en professionals rondom medewerkers een toolbox ontwikkeld, zodat ook binnen organisaties aandacht is voor het signaleren en tijdig inspelen op mogelijke suïcidale gedachten. Voor professionals die in hun werk in contact staan met mensen met financiële problemen is er trainingsmateriaal ontwikkeld. Hierdoor weten o.a. uitkeringsverstrekkers, gerechtsdeurwaarders en incassomedewerkers wat de aandachtspunten zijn en hoe ze het gesprek kunnen voeren over suïcidale gedachten.

Ben jij vaardig in het creëren van voorwaarden voor een succesvolle implementatie, de doorontwikkeling van de toolbox en de uitbreiding van ons netwerk? Heb jij kennis en ervaring met preventie op het gebied van mentale gezondheid? Heb je zicht op de praktijk van de diverse professionals rondom medewerkers en mensen met schulden en de besluitvorming binnen organisaties en cao-overleggen? Ben jij goed in het onderhouden van contacten met de diverse belanghebbenden en werk je graag in een dynamisch krachtenveld? Dan zijn we op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

  • Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de landelijke implementatie van de huidige resultaatafspraken van beide projecten;

  • Je coördineert de werkzaamheden vanuit het werkplan. Je draagt zorg voor een goede samenwerking met de andere projectleiders en andere betrokken partners. Je adviseert organisaties over de implementatie van suïcidepreventie gericht op medewerkers en klanten.

  • Je legt contacten, agendeert en ondersteunt in het realiseren van een netwerk om suïcidepreventie binnen organisaties en in de schuldensector te realiseren.

  • Je bent verantwoordelijk voor het projectmanagement: jaarplanning voorbereiden, rapportages, communicatie, behalen en monitoren van mijlpalen en baten.

  • Je adviseert over, ondersteunt bij en monitort verschillende processtappen.

  • Je organiseert bijeenkomsten, webinars en workshops.

  • Ook draag je bij aan planvorming en voorbereiding voor de Landelijke Agenda 4 (vanaf 2026).

Werken op kantoor bij 113 betekent...

  • fijne Amsterdamse werkplek waar veel wordt gelachen

  • samen potje tafeltennissen, sjoelbakken of lunchen in het 113 café

  • samenwerken in team van betrokken collega’s die elkaar écht zien

  • aandacht voor persoonlijke veiligheid en gezondheid

  • open cultuur gericht op vrijheid en zelfredzaamheid

  • elke dag vers fruit!

 

Jouw ontwikkeling staat voorop
Als organisatie vinden wij het belangrijk dat jij je wilt en kunt blijven ontwikkelen. Daar bieden we je veel mogelijkheden voor. Door samenwerking in projecten met andere afdelingen van 113 (Onderzoek, MarCom, Academy), met externe partijen en door het trainen en opleiden van zorgprofessionals in suïcidepreventie.



Hoe ziet onze sollicitatieprocedure eruit?


Enthousiast geworden?

Dan komen wij graag met jou in contact! Jouw cv en motivatie kun je uploaden via onderstaande button. De sollicitatiegesprekken worden gevoerd op het kantoor van 113 in Amsterdam. Vragen over de functie kun je stellen aan Inger de Mooij, Programmaleider Samen Minder Suïcide, telefoon 06-44498512. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan vooral contact op met één van onze recruiters en stuur een mail naar recruitment@113.nl

We geloven in de kracht van een inclusieve organisatiecultuur en vinden het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn. Of het nu gaat om leeftijd, geslacht, geloof, seksuele geaardheid, culturele achtergrond of opleiding: iedereen is welkom!

Voor het werken bij 113 is een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) vereist.

Wij werven voor deze vacature zelf. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld, maar delen in je netwerk wel.


Afdeling
Recruitment

113

recruitment@113.nl
020-3113883

Hybride
  • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
€ 4.977 - € 6.504 per maand
Programma Landelijke Agenda Suïcidepreventie

of