Manager Bedrijfsvoering

Functieomschrijving

Stichting 113 Zelfmoordpreventie is de nationale organisatie voor suïcidepreventie. Met als missie een land waarin niemand eenzaam en radeloos zelfmoord pleegt. Jaarlijks kunnen suïcides voorkomen worden wanneer zelfmoord beter bespreekbaar is en de zorg moderner en menselijker wordt georganiseerd.


113 Zelfmoordpreventie is niet alleen een onafhankelijke uitvoerder van anonieme 7x24 uurs telefonische-en online hulp en therapie, maar ook een aanjager van suïcidepreventie in de samenleving en in de (geestelijke) gezondheidszorg. Samen met onze partners zetten wij innovatieve programma’s op binnen en buiten de zorg, in gemeenschappen en in de media. Onze organisatie ontwikkelt en verspreidt trainingen voor hulpverleners en gatekeepers. 113 is een bevlogen, slagvaardige organisatie met korte lijnen, die gebruik maakt van moderne vormen van hulpverlening en samenwerking. Wil jij bijdragen aan de missie van 113? Dan is deze functie misschien iets voor jou! We zoeken een ervaren  
                                                                  


                                                                         Manager Bedrijfsvoering 

                                                                            (24-36 uur per week)



Wat ga je doen?

113 groeit hard én we zijn in verandering: er is een nieuwe strategie geformuleerd waar jij als Manager Bedrijfsvoering een belangrijke rol in gaat spelen. Onze interne processen zijn niet altijd meegegroeid en daarom zoeken wij een collega die niet bang is voor een uitdaging. Een collega die samen met ons een professionaliseringsslag wil maken binnen Finance, IT& HR.


  • Je zorgt voor twee bewegingen in de organisatie; enerzijds een transformatie van Control naar Business Partnering, anderzijds een beweging van reactief naar proactief sturen op financiële resultaten. Door Finance dieper te integreren in de gehele organisatie, ga jij verder bouwen aan een financieel stabiele organisatie.
  • Als Manager Bedrijfsvoering rapporteer je aan de Raad van Bestuur en word je verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van de afdelingen Finance IT& HR
  • Je zult je onder andere gaan richten op het verder optimaliseren van de interne bedrijfsprocessen, rapportages en systemen met als doel om een stabiele interne organisatie neer te zetten, die in staat is om de groei van 113 efficiënt te faciliteren.
  • Je wordt gezien als een volwaardig lid van het managementteam, die proactief zijn/haar expertise inbrengt.
  • Je denkt op strategisch niveau mee om te komen tot passend financieel en IT beleid en tevens de efficiency van de operationele activiteiten en dienstverlening van de onderneming naar een hoger niveau te tillen en de transformatie richting een IT-organisatie verder vorm te geven.
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren en ondersteunen van de Raad van Bestuur en overig management wordt daarbij als vanzelfsprekend beschouwd.


Tot de taken en verantwoordelijkheden van de Manager bedrijfsvoering behoren:

  • Met oog voor vernieuwing vormgeven aan én aansturen van de verbetering van de bedrijfsprocessen, incluis de strategie en verantwoording naar externen.
  • Adviseren en ondersteunen van de Raad van Bestuur en overig management op bedrijfseconomisch, bedrijfskundig en IT gebied.
  • (Verder) ontwikkelen en optimaliseren en integreren van managementinformatie van verschillende afdelingen (dashboard) en het gebruik van de IT-systemen.
  • Verzorgen van periodieke financiële en HR (management)rapportages.
  • Bijdragen aan de beheersbaarheid van het werkkapitaal en de risico’s van contracten.
  • Verzorgen van de cash planning en de cashflow forecasts.
  • Bijdragen aan het verhogen van het kostenbewustzijn binnen 113 en in dit kader optimaliseren van het inzicht in kostenstructuren en de beheersing van onderliggende kosten en het daarbij horende meer jaren strategie voor de organisatie.
  • Optimaliseren van de administratieve organisatie en interne controleprocedures.
  • Verder structureren en uitbouwen van een adequate en vernieuwende interne bedrijfsvoering en financiële organisatie.
  • Onderhouden van contacten met banken, accountant, subsidieverstrekkers en eventuele andere externe partijen.
  • Initiëren, coördineren en uitvoeren van diverse (ad hoc) projecten.


Wie ben jij?

Wij zijn op zoek naar iemand met een duidelijke ondernemende drive die complexiteit goed weet terug te brengen tot de kern. Je bent niet het type dat afwacht, maar juist vooruitdenkt. Je durft keuzes te maken, de weg te leiden, zaken bespreekbaar te maken en de regie te pakken.


  • Ben jij een sparringpartner voor jouw collega’s en stakeholders?
  • Ben jij de verbinder die met het bestuur, de staf en het afdelingsteam daadkrachtig aan de slag gaat met de boeiende taken en verantwoordelijkheden die er liggen?
  • Kun jij een goede informatiestroom ontwikkelen en inrichten voor onze interne en externe organisatie?
  • Ben jij een ervaren manager die in organisaties gewerkt heeft waarbij Ministerie belangrijkste financier was?
  • Ben jij op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op Business Intelligence?

Functievereisten

Verder moet jij het volgende bezitten en kunnen voor deze functie:

  • Jij bent in het bezit van een HBO- of WO diploma, in de richting Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde of Accounting & Control.
  • Jij hebt minimaal 10 jaar relevante leidinggevende werkervaring en kennis binnen een complexe (zorg) organisatie.
  • Je hebt uitstekende kennis van bekostigingsstructuur, budgettering, begrotings- en informatietechnieken, AO/IC en relevantie wet- en regelgeving (binnen de zorg).
  • Jij beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zodat jij op verschillende niveaus contacten kunt onderhouden en kunt onderhandelen.
  • Je bent hands-on, ondernemend en acteert goed in een dynamische werkomgeving.
  • Je bent analytisch sterk en hebt een geweldig beoordelingsvermogen.
  • Je weet met een adviserende bril goed de brug te slaan tussen de stafafdelingen en de lijnafdelingen.
  • Jij bent in staat om ad hoc over de kosten/baten en overige stuurinformatie van verschillende afdelingen te rapporteren en adviseert daarbij proactief over mogelijke verbeterpunten.
  • Jij bent specialist binnen jouw domein, maar ook een gesprekspartner voor het MT en Bestuur.
  • Jij hebt affiniteit met (data-)analyse en Business Intelligence en weet dit te implementeren binnen de afdeling en jouw werkzaamheden.
  • Je bent in staat om invulling te geven aan de ontwikkeling van een sterk Finance IT & HR beleid en een actieve bijdrage te leveren aan het optimaliseren van de bedrijfsmatige administratieve processen.
  • Je bent hands-on, ondernemend en acteert goed in een dynamische werkomgeving.
  • Je bent analytisch sterk en hebt een geweldig beoordelingsvermogen.
  • Je weet met een adviserende bril goed de brug te slaan tussen de stafafdelingen en de lijnafdelingen.


Wat bieden wij?

  • Een fijne en open werkplek waarbij je veel vrijheid krijgt om mee te denken.
  • Een uitdagende functie in een zeer dynamische omgeving, waar verandering meer en meer de norm wordt in plaats van de uitzondering. Jouw ideeën voor verbeteringen worden niet alleen op prijs gesteld; ze worden van je verwacht!
  • Een combinatie van advies en actief acteren in een organisatie die continu in beweging is en waarbij je een maatschappelijke bijdrage kan leveren.
  • Een veelzijdige functie met veel verantwoordelijkheid.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 12 maanden op basis van 36 uur per week, met kans op verlenging.
  • Een eindejaarsuitkering (8,33%) en aansluiting bij het pensioenfonds PFZW.
  • Een marktconform salaris volgens de cao GGZ.
  • En een werkplek in Amsterdam die goed bereikbaar is met het OV (maar i.v.m. Corona werken wij nu vanuit huis. We verwachten dat je in de toekomst minimaal een keer per week op kantoor zult werken).


Solliciteren

Wil je werken in een jonge, dynamische en informele organisatie waar iedereen hetzelfde doel nastreeft? Onze missie is zero suicide! Ligt jouw hart misschien bij ons? Dan komen wij graag met jou in contact. Laat hieronder jouw CV en motivatie achter.


Voor meer informatie kun je via het secretariaat (tel. 020 – 311 38 83) een belafspraak maken met Monique Kavelaars (Raad van Bestuur) of neem contact op met een van onze recruiters en stuur een mail naar recruitment@113.nl 

We maken graag kennis met je!