HR Adviseur (36 uur per week)

Functieomschrijving

Stichting 113 Zelfmoordpreventie is de nationale organisatie voor suïcidepreventie. Met als missie een land waarin niemand eenzaam en radeloos zelfmoord pleegt. Jaarlijks kunnen suïcides voorkomen worden wanneer zelfmoord beter bespreekbaar is en de zorg moderner en menselijker wordt georganiseerd.


113 Zelfmoordpreventie is niet alleen een onafhankelijke uitvoerder van anonieme 7x24 uurs telefonische-en online hulp en therapie, maar ook een aanjager van suïcidepreventie in de samenleving en in de (geestelijke) gezondheidszorg. Samen met onze partners zetten wij innovatieve programma’s op binnen en buiten de zorg, in gemeenschappen en in de media. Onze organisatie ontwikkelt en verspreidt trainingen voor hulpverleners en gatekeepers. 113 is een bevlogen, slagvaardige organisatie met korte lijnen, die gebruik maakt van moderne vormen van hulpverlening en samenwerking. Wil jij bijdragen aan de missie van 113? Dan is deze functie misschien iets voor jou!


 We zoeken een inspirerende

HR adviseur 

(36 uur per week)

Wat ga je doen?

Als HR adviseur adviseer en ondersteun je het management van de Afdeling Hulpverlening bij de ontwikkeling en uitvoering van het HR-management in de breedste zin van het woord. Afgelopen jaar deden 113.000 mensen een beroep op de crisishulp van 113, werden 12.500 behandelsessies gevolgd en werden duizenden mensen getraind. Je bent sparringpartner op het gebied van onder andere organisatieverandering, verzuim, arbeidsrecht en leiderschap.

Naast leidinggevenden kunnen ook andere medewerkers bij jou terecht voor advies. Samen met collega’s lever je een bijdrage aan de ontwikkeling van het personeelsbeleid afgestemd op de strategie van 113 door bijvoorbeeld deelname aan diverse projectgroepen.

Ook draag je zorg voor managementinformatie, het maken van analyses en het op basis hiervan uitbrengen van advies.

Naast jouw rol van generalistisch adviseur besteed je een deel van jouw tijd aan beleidsmatige taken. Op dit moment ligt de focus op onderwerpen op ons nieuwe personeelssysteem MOTION en het inrichten van de sociaal beleid van de organisatie. Je hebt hierin een coördinerende, trekkende rol en je werkt nauw samen met o.a. je collega HR adviseur, de HR Manager en andere HR specialisten.

In afstemming met het management van de organisatie zorg je voor helder beleid en tegelijk houd je in de gaten hoe dit in de praktijk wordt ingezet.

Zowel de GGZ-branche als 113 zijn enorm in beweging en dit neemt ook op het gebied van HRM vele uitdagingen met zich mee. Het binden en boeien van geschikt personeel, de (door)ontwikkeling van medewerkers en het gezond houden van de organisatie en haar medewerkers zijn hier voorbeelden van. 

Functievereisten

Functie eisen

Allereerst vinden wij het belangrijk dat jij je de juiste aanvulling bent binnen ons team en voor de organisatie. Hiervoor is het van belang dat je een stevige HR-basis hebt en voldoende bagage meebrengt om deze veelzijdige rol op de juiste manier invulling te kunnen geven. Concreet verwachten wij:


  • Een relevante opleiding op HBO of academisch niveau en actuele kennis op het gebied van HRM en relevante wetgeving.
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Ervaring in de GGZ of de zorg is een pré.
  • Je begeeft je graag in zowel de rol als generalistisch adviseur als in de rol van beleidsmedewerker.
  • Je bent een prettige, maar kritische gesprekspartner voor het management.
  • Je bent sensitief voor de omgeving en schuwt een inhoudelijke discussie niet.
  • Je kunt gestructureerd werken, hebt een hoge stressbestendigheid, houdt van aanpakken en krijgt energie van het bereiken van resultaten.
  • Je kunt goed zelfstandig werken, maar bent ook graag onderdeel van een team om samen doelen te realiseren.


De afdeling

Ons gedreven HR team bestaat in totaal uit acht collega’s: Manager HR, twee HR adviseurs, twee Recruiters en drie HR Medewerkers. Wij werken met passie en aan een doel: een veilige omgeving creëren waarin iedere medewerker zich op eigen wijze kan ontwikkelen. Samenwerking staat bij ons voorop, daarom kijken we samen naar wat we leuk vinden en waar iemand goed in is. Door de juiste prioriteiten te stellen, kunnen we de mooiste resultaten leveren. Hoe de sfeer is? Informeel en dik in orde: iedereen weet elkaar te vinden, ook nu we veel thuis aan het werk zijn. 


Wat bieden wij?

  • Een fijne en open werkplek waarbij je veel vrijheid krijgt om mee te denken.
  • Een uitdagende en afwisselende baan, met de combinatie van advies en beleid in een organisatie die continu in beweging is en waarbij je een maatschappelijke bijdrage kan leveren.
  • Een veelzijdige functie met veel verantwoordelijkheid.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 12 maanden op basis van 36 uur per week met mogelijkheid tot een vaste aanstelling.
  • Een eindejaarsuitkering (8,33%) en aansluiting bij het pensioenfonds PFZW.
  • Een marktconform salaris volgens de cao GGZ schaal 55/60 van € 3.101,- tot maximaal € 4.717,-afhankelijk van opleiding en ervaring. (o.b.v. 36 uur per week).
  • En een werkplek in Amsterdam die goed bereikbaar is met het OV (maar ivm Corona werken wij deels vanuit huis).


Solliciteren

Wil je werken in een jonge, dynamische en informele organisatie waar iedereen hetzelfde doel nastreeft? Onze missie is zero suïcide! Ligt jouw hart misschien bij ons? Dan komen wij graag met jou in contact. Laat hieronder jouw CV en motivatie achter. De startdatum is zo spoedig mogelijk.

Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met een van onze recruiters en stuur een mail naar recruitment@113.nl We maken graag kennis met jou!