Floormanager / Coördinator Hulplijn (28-32 uur)

Functieomschrijving

Wat krijg je?
  • Arbeidsovereenkomst voor een jaar, uitzicht op verlenging
  • Een salaris conform de cao GGZ (schaal 54/55): van € 2.866,- tot € 4.468,-
  • Vakantiegeld (8%) en een eindejaarsuitkering (8,33%)
  • Persoonlijk ontwikkelbudget (€600 o.b.v. fulltime) én balansregeling (€500 o.b.v. fulltime)
  • 100% vergoeding reiskosten
  • Betrokken werkomgeving met een hecht team

Wat is vereist?
  • Je hebt een warm hart en koel hoofd
  • Een afgeronde HBO of universitaire opleiding
  • Je bent geschoold richting Psychologie/Pedagogie/Verpleegkunde/ SPV, Social Work of vergelijkbaar
  • Twee jaar vergelijkbare werkervaring
  • Je beschikt over het vermogen om overstijgend te denken waarbij je het teamproces nauwlettend in de gaten houdt
  • Je bent geduldig en beschikt over een dosis doorzettingsvermogen

Functievereisten

Hoe ziet een gemiddelde werkweek er uit?



Wie zijn wij?

Stichting 113 Zelfmoordpreventie is de nationale organisatie voor suïcidepreventie. Onze missie is een land waarin niemand eenzaam en radeloos sterft door zelfdoding. Wij zijn ervan overtuigd dat er jaarlijks suïcides voorkomen kunnen worden als het onderwerp beter bespreekbaar wordt en de kennis rondom suïcidaliteit toeneemt. Naast de hulplijn, waar mensen met suïcidale gedachten 24/7 anoniem kunnen bellen of chatten, ontwikkelen we onder andere via de Landelijke Agenda Suïcidepreventie nieuwe interventies waarmee suïcides kunnen worden voorkomen. Onze missie realiseren we met bevlogen (zorg)professionals, vrijwilligers, stagiairs vanuit ons kantoor in Amsterdam Zuidoost.


Werken op kantoor bij 113 betekent...

  • Fijne Amsterdamse werkplek waar veel wordt gelachen
  • Samen potje tafeltennissen, sjoelbakken of lunchen in het 113 café
  • Samenwerken in team van betrokken collega’s die elkaar écht zien
  • Aandacht voor persoonlijke veiligheid en gezondheid
  • Open cultuur gericht op vrijheid en zelfredzaamheid
  • Elke dag vers fruit

De functie

Als Floormanager bij 113 ga je werken vanuit ons kantoor in Amsterdam en maak je onderdeel uit van team Hulpverlening. Samen met jouw collega's van het floormanagementteam draag jij verantwoordelijkheid voor de hulplijn: een brede en verantwoordelijke functie waarin je een stevige ontwikkeling kunt doormaken. Hoe ziet dat er precies uit?

In deze rol zorg je voor de aansturing van de hulplijnmedewerkers. Je vervult als Floormanager een voorbeeldfunctie en signaleert wat er speelt: binnen het team en tijdens de dienst. Zo bied je hulp bij lastige casussen en fungeer je als luisterend oor. Je geeft “on the job” werkbegeleiding aan hulpverleners, stagiairs en vrijwilligers en zit dagopeningen en –sluitingen voor met jouw team van medewerkers.

Je hebt oog voor groepsdynamische processen, ziet waar het stagneert en bespreekt verbetervoorstellen met het team. Als Floormanager draai je ook mee in onze hulplijn en heb je direct contact met hulpvragers via chat en telefoon. Verder word je ingezet voor de overleg en advieslijn waarbij je naasten, nabestaanden en professionals voorziet van advies. Dit geeft jou naast waardering, directe invloed op ons nationale suïcide preventiebeleid. Je bent hiervoor inzetbaar tijdens avond, - nacht-, en weekenddiensten (en tijdens feestdagen) zodat onze hulpvragers ons 24/7 kunnen bereiken.

Dit verwachten wij:

  • Je bent de afgelopen 2 jaar vrij geweest van suïcidale klachten;
  • Je helpt ons 24/7 bereikbaar te zijn voor onze hulpvragers;
  • Je bent flexibel inzetbaar ten aanzien van avond-, nacht- en weekenddiensten en feestdagen. Onze diensten zijn van: 7:30 tot 16:00 uur, 8:30 tot 17:00 uur, 11:30 – 20:00 uur, 14:45 tot 23:15 uur, en 22:45 – 7:45 uur.


Hoe ziet onze sollicitatieprocedure eruit?



Heb je nog vragen?

Neem dan vooral contact op met onze recruiter Michelle. Ze maakt graag kennis met je!

Michelle Vos
Corporate recruiter

Michelle

recruitment@113.nl
020-3113883